marți, 13 noiembrie 2012
La cald: Holy Motors
"What makes you carry on, Oscar?
What made me start:the beauty of the act.
What made me start:the beauty of the act.
Beauty?
They say it's in the eye,the eye of the beholder.
And if there's no more beholder?"
Inseamna petele de cerneala din testul Rorschach ceva, obiectiv vorbind ?! E Lynch sincer cand marturiseste ca la multe scene suprarealiste din filmele lui nu exista niciun sambure de rational !? Mai multumeste pe cineva misterul si suprarealismul ?! Chiar trebuie sa ne regasim in orice ca sa ne fie pe plac si trebuie totul analizat si explicat ca sa ne simtim stapani pe situatie si sa zambim ?! Cateva din intrebarile care doresc sa vi/mi le pun dupa ce am vazut filmul asta, un film despre taina de a viziona cinema si taina de a face cinema. Holy Motors - un tribut filmelor inspirate (fiecare recunoaste ce poate), un tribut balenei adus chiar din stomacul balenei - scotand intestinele la vedere. Impartind magicul si confuzia, lasand fiori in sira spinarii. Denis Lavant e odrasla lui Satan si Charlie Chaplin in acest film - o performanta imposibil de uitat si iertat. Adaugati fara frica cimpanzei, masini care isi spun pasul si interludiu de acordeon. Leos Carax, nevrotic si cateodata ridicol de francez, ne reaminteste (pentru ca e nevoie) ca un film are nevoie de mai mult nestiut decat stiut, de mai multe intrebari decat raspunsuri aducatoare de emotii imediate si liniste.
Alan Moore spunea: "I believe that magic is art, and that art, whether that be music, writing, sculpture, or any other form, is literally magic. Art is, like magic, the science of manipulating symbols, words or images, to achieve changes in consciousness… Indeed to cast a spell is simply to spell, to manipulate words, to change people's consciousness, and this is why I believe that an artist or writer is the closest thing in the contemporary world to a shaman."
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
PS:
RăspundețiȘtergeresa ne intelegem - Carax nu e un regizor mare si Holy Motors e departe de titlul de capodopera, dar, la rubrica asta promovez tot ce mi-a placut si indeamna la joaca si discutie. nu promovez filme bune mainstream pt ca pe alea are cine sa le promoveze. vorbesc de filme-alternativa si filme care injecteaza ceva inapoi in corpul obosit al cinematografului contemporan. am o vaga banuiala ca Leos Carax vrea sa spuna ca cinematograful batran era cel adevarat si ca noul cinema e un cinema de spectatori morti/papusi. asta e - desi partial adevarat - un statement de bosorog suparat pe lume. nu conteaza atat intentia lui pana la urma - conteaza ce a iesit. de aia trebuie vazut :)
L-am ratat la Filme de Cannes la Bucuresti, pentru că am ales să văd altceva care rula în acelaşi timp. Nu am simţit o nevoie stringentă de a-l vedea, dar o să-l bifez când va intra în cinematografe, adică prin decembrie, când voi putea să vorbesc în cunoştinţă de cauză. Spun toate astea, deşi mi-au plăcut celalalte filme de lungmetraj ale lui.
RăspundețiȘtergereIonut, am fost invitati la avampremiera filmului O luna in Thailanda (Paul Negoescu), la Elvira Popescu de la 19:30. Esti interesat?
Ștergere