sâmbătă, 25 octombrie 2014

Filmes de Cannes a Bucarest (I)



Forfota, cozile la intrare, pofta si entuziasmul cu care oamenii vin la filme, salile arhipline, punctualitatea proiectiilor si seriozitatea "plasatorilor", emotia din sala, toate mi-au amintit de festivalul de la Cannes (cel din Franta).

Cannes-ul meu din Bucuresti a inceput cu o drama istorica de Bertrand Tavernier (cel caruia i se face o retrospectiva aici) cu ecouri ale afacerii Dreyfuss si alte afaceri fin de siècle, precum cazul unui "Jack Spintecatorul" francez. Pe langa politica, Judecatorul si Asasinul incepe o discutie despre opinia publica si media, care se consacra ca puteri pe langa puterile traditionale. Tavernier surprinde clash-ul dintre fortele reactionare ale "vechiului sistem" si miscarile contestatare de stanga, cu trimiteri evidente la Mai '68. Memorabili Phillipe Noiret, Michel Calabru si Isabelle Huppert, al carei chip angelic de tinerete mi-a parut de nerecunoscut.

Despre Party Girl mi-am notat, dupa film, cateva ganduri pe o foaie.



Aseara (vineri), mai era de vazut Welcome to New York, dar nu am mai fost in stare. Urmeaza o noua zi plina, o noua zi de goana intre cele 3 cinematografe ale festivalului. Acum, la 12, ma pregatesc de intalnirea cu cuplul Berenice Bejo - Michel Hazanavicius.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.