luni, 10 iunie 2013
Celălalt Mutu
Mutu a făcut foarte multe pentru România. Oleg Mutu. Numele basarabeanului e legat de cei mai importanţi regizori români din ultimii ani (Mungiu, Puiu), dar şi de Sergei Loznitsa, Alexandr Mindadze sau Igor Cobileanski. Acum şi-a cîştigat locul său în cinematografie ca operator şi director de imagine, aşa cum observa Philip French într-o cronică la În ceaţă (S. Loznitsa, 2012) .
"Cadrele lungi şi fotografia "low-key" a pădurii dense noaptea, cîmpurile îngheţate, lemnul îmbătrînit al fermelor sunt impresionant. Toate acestea sunt redate într-o paletă din care lipsesc culorile primare şi doar uniformele şi cizmele strălucitoare ale naziştilor se disting din negură. Aceasta este opera lui Oleg Mutu, operatorul român care a filmat Moartea Domnului Lăzărescu de Cristi Puiu şi După Dealuri & 432 de Cristian Mungiu. Acum trebuie să fie recunoscut ca o figură de seamă în cinemaul lumii."
Filmul ăsta e în bună măsură şi al lui Oleg Mutu, de la prima scenă din faţa gării satului - un tur de forţă, care implică vreo 100 de figuranţi, coregrafiat la marea artă. Poate sta în manualele de cinema alături de "The Copacabana Shot ", fără nicio exagerare.
Categorii:
clisee,
Film European,
videodrom
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.