duminică, 11 octombrie 2015
Corespondență Astra I
APERITIV: 3 CONDIMENTE
Am ajuns la Sibiu în ultimele 3 zile de festival. Spre
deosebire de anul trecut, sala a fost plină la toate cele trei proiecții de vineri.
Seven Dwarfs of Auschwitz a fost prima picanterie a
serii. Parcă ghicindu-mi gândurile, regizoarea
filmului, Ursula Macfarlane, prezentă în sală, afirmă că oricăt de mult s-ar
scrie despre Holocaust, tot ar fi insuficient pentru ca lumea să nu uite.
Şapte pitici evrei din Transilvania, lagărul, doctorul Mengele şi muultă...sârmă ghimpată. Rasa ariană versus rasa piticilor sau cum să
supravieţuieşti Auschwitzului având deasupra capului două securi: statutul de
evreu şi cel de pitic. Familia Ovitz, familie de muzicieni-comedianţi-artişti, alcătuită din şapte membri, toţi pitici, singura familie care a scăpat întreagă de la Auschwitz, reuşeşte să-şi transforme defectele (şi aptitudinile
artistice) în calităţi pe timpul detenţiei în cel mai cumplit iad de pe Pământ.
Outside şi Andrei Schwartz – un condiment şi o poveste
personale (prezentat și la Ceau, Cinema, n.n.). Întrebarea pe care n-am mai apucat s-o adresez regizorului prezent
în sală este de ce a făcut acest film. Pentru că nivelul lui de implicare
în viaţa personajului Gavril e destul de mare. Un condamnat pentru crimă în anul
1990 este eliberat după 21 de ani. Camera este prezentă atât în anumite momente
ale detenţiei, cât şi după eliberare. Prin intermediul
regizorului-actor-prieten, Gavril încearcă se se integreze în noua şi moderna
societate. Un film inedit, cu un pic de suspans către final, ridică
probleme morale suficiente pentru a face din el un condiment care pişcă.
Naked a fost desertul sau ultima picanterie a
zilei. Un subiect curajos: viaţa celor
implicaţi în industria filmelor pentru adulţi de la Hollywood. E de
fapt o docu-dramă. Pe parcurs, am ajuns să empatizez cu personajul principal - cea mai bine vândută actriţă de filme pentru
adulţi, originară din Danemarca. Deşi alegerea de a juca în acest gen de filme
le aparţine în totalitate (principalul motiv fiind pecuniar),
actriţele se confruntă cu cererea tot mai mare de filme gratis pe internet, cu
lipsa pretenţiilor actriţelor nou-intrate în industrie şi cu transformarea lor
într-o marfă. Poate că noua Universitate înfiinţată de Rocco Sifredi va schimba
pe viitor lucrurile :)
(corespondență de Răzvan Băloi)
Categorii:
documentar,
FilmFest,
Guest Post
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.