joi, 15 mai 2014
10 chestii pe care nu vreau să le scap la Cannes 2014
Sub privirea
aruncată peste ochelari de Marcello Mastroiani în Otto e mezzo, şi cu fiica lui, Chiara, pe post de gazdă a
evenimentului (alături de Lambert Wilson şi Alfonso Cuaron), Festivalul de la
Cannes şi-a trăit ieri debutul celei de-a 67-a ediţii. „Jour-J” sau „Ziua-Z” a însemnat startul celor
două săptămâni în care micul orăşel din sudul Franţei va fi populat cu câţiva
dintre cei mai importanţi oameni de film ai planetei. Voi fi şi eu pe acolo de
săptămâna viitoare şi am deja o listă scurtă (dar pe cale să devină lungă) cu
chestii pe care nu vreau să le pierd.
1. Ultimul film al
lui David Cronenberg, Maps to the Stars
despre care scriam
puţin acum câteva zile. Chiar dacă a cam dat chix cu Cosmopolis, Cronenberg rămâne unul dintre regizorii care mi se par foarte
interesant de urmărit (măcar şi numai dacă ne gândim la Eastern Promises şi A
Dangerous Method).
2. Masterclass-ul
susţinut de Sophia Loren. Să auzi o divă reală vorbind despre arta actorului
– ce poate fi mai fascinant?
3. Mommy, ultimul film semnat de Xavier Dolan, regizorul canadian care la doar 25
de ani are deja 5 filme memorabile în portofoliu. Mi se pare unul dintre cei
mai tineri, mai productivi şi mai creativi regizori ai momentului.
4. Lost River, debutul regizoral al lui Ryan Gossling, care
concurează în secţiunea Un certain regard. Am scris un pic despre el aici.
5. Deux jours, une nuit, ultimul film al fraţilor Dardenne, cu Marion
Cotillard în rolul principal. Povestea nu sună spectaculos, dar fraţii Dardenne sunt specialişti în captarea obişnuitului, a unor situaţii
profund umane petrecute în medii aparent banale, adesea de la marginea
societăţii. După 3 premii importante în anii anteriori la Cannes, cred că filmul
lor se află printre favorite.
6. Adieu au language, ultimul film de Jean-Luc Godard, aflat în
Competiţia pentru Competiţia pentru Palme d’Or.
7. Maidan de Sergei Loznitsa. Filmul aruncă o privire asupra începutului revoltelor
de stradă din Ucraina. De la ce au pornit şi spre ce au degenerat ulterior. Deşi
în afara competiţiei, filmul e cu siguranţă printre cele mai vânate din
Festival (şi nu numai din cauza subiectului).
8. Geronimo de Tony Gatlif, prezentat şi el în afara competiţiei. Un film cu
imigranţi şi ţigani (în culorile fascinante în care numai Gatlif ştie să-i portretizeze),
care se întâmplă în sudul Franţei.
9. Les Ponts de Sarajevo de Aida Begic, care e un colaj de filme realizate
de 13 regizori europeni despre oraşul Sarajevo. Printre ei se numără şi Cristi
Puiu, Sergei Loznitsa şi Jean-Luc Godard.
10. Ultimul film al
lui Michel Hazanavicius, The Search.
După succesul nebun al lui The Artist
sunt tare curioasă să văd în ce direcţie virează. La o primă privire, pare una
complet diferită.
Drumul Adinei Baya la ediţia a 67-a a Festivalului
de la Cannes a fost pavat de Plenimax
Construcţii.
Categorii:
Cannes,
CinemAdinA,
vom fi acolo
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.