vineri, 6 iulie 2012

Plesh Goes to Hollywood IV

GUEST POST DE CRISTIAN PLESH

Nu am mai scris nimic despre aventurile mele de ceva vreme. In mare pentru ca prea multe nu s-au intamplat. Am ajuns in Los Angeles si m-am ocupat cu alte lucruri ce nu tin de film. Oricum am terminat cu aceste diversiuni si am inceput sa o iau, din nou, de la zero. Problema este ca daca lipsesti mult timp din LA lumea incepe sa uite de tine (in caz ca nu ai deja un renume mondial). Lucru de fapt normal pentru ca daca arunci o piatra pe geam cu siguranta o sa lovesti o persoana care vrea sa lucreze in film. Toate progresele care le-am facut anul trecut in cele trei luni cat am fost aici au trebuit luate de la zero. Dar asta e, nu-i problema.

Asa ca m-am regasit lucrand la un video clip mexican... Stupid, dar filmarea a fost haioasa. Pentru proiectul de lungmetraj am inceput sa scriu o a doua poveste concomitent cu ideea initiala pe care o aveam. Ideea initiala o scrie Victor Dragomir (scenarist si la The Crossing, n.n.) asa ca eu pot sa o scriu pe cea noua atunci cand nu sunt la filmari. Visul maret este ca in August sa ma prezint cu ambele idei la impresari si manageri, sa vad daca este careva interesat. De ce la ei? Studiourile si producatori seriosi, in general, nu accepta scenarii daca nu vin de la impresari. Asta pentru a evita sa fie dati in judecata daca un film are elemente similare cu un scenariu respins. Si la cate scenarii se depun sunt sanse mari ca acest lucru sa se intample. Insusi scenaristul Terry Rossio (Pirates of the Caribbean), pe vremea cand meseria lui era citirea scenariilor, a spus ca a citit trei scenarii, trimise din diverse parti ale Statelor Unite, care aveau o scena ce se intampla intr-un loc similar. Totusi se accepta si scenarii fara impresari, daca ai putin noroc, dar m-am gandit asa: daca nu reusesc sa ademenesc pe vreunul cu povestea atunci sansele sunt la fel de mici, ba chiar mai mici, sa ademenesc studioul.

Intre timp vad un anunt pentru un film studentesc de la American Film Institute (AFI... cam cea mai serioasa scoala de film din SUA) care cauta ajutor pentru o filmare. Am aplicat... Recunosc ca nu am tratat aplicatia intr-un mod extrem de serios. Ce naiba, e film studentesc nu? Eh... pe scurt, m-au luat. Dar am aflat ca au fost 300 de aplicatii... Raspunsul meu a fost "I should have sent you a proper cover letter!". M-au luat din cauza selectiei scurtului The Crossing la Angelus Student Film Festival. Se pare ca cei de la AFI iau foarte in serios acest festival si sa ajungi finalist acolo inseamna ca te deosebesti de majoritatea competitiei. Intr-un fel ii inteleg, festivalul a avut acum doi ani pe God of Love si anul trecut pe Raju ca si premianti. Ambele filme au fost, dupa, nominalizate la Oscar (si evident God of Love a castigat).

Si asa voi incepe filmarile Sambata. Astazi am fost la intalnirea cu echipa. Asa un producator romantic nu am intalnit niciodata. Daca ar fi toti producatori asa regizorii ar fi in al noualea cer. Tipul a stat si ne-a descifrat spicul in douazeci (nu patru) si ne-a povestit ce inseamna povestea pentru el si cum trebuie privita... timp de o ora... pentru un film de 5 minute.

Ah da, si actorii din scurt o sa fie, printre altii, Bonnie Bedelia (Die Hard 1 si 2) si Liam Aiken (Road to Perdition, Lemony Snickets).


Un comentariu:

  1. @Cristian: Ma bucur sa se misca lucrurile intr-o directie favorabila. Sunt curios ce idee ce scenariu ti-a venit..
    Cat despre selectionarea ta in echipa de realizatori de la AFI... well congrats!

    RăspundețiȘtergere