miercuri, 3 iulie 2013

Cineaste. Vara 2013

Înainte de a trece la lectură, trebuie să recomand, aşa cum am făcut şi altădată, noul număr (vara 2013) al revistei Cineaste, autointitulată "America's leading magazine on the art and politics of the cinema".

Sumarul este superatrăgător, ca la orice ediţie. Mai ales că am găsit texte despre filme dragi.

La rubrica interviuri, dăm peste o amplă discuţie cu regizorul mexican (devenit cult printre cinefili) Carlos Reygadas, al cărui Post Tenebras Lux (2012) a fost cea mai intensă experienţă cinematografică personală de anul trecut (despre care am şi dat seamă aici, pe Marele Ecran).

În plus, cineastul Joshua Oppenheimer vorbeşte despre documentarul său capodoperă The Act of Killing (semnalat şi de Marele Ecran aici), inclus deja în acest an în topurile mai multor publicaţii.

O descoperire personală va fi Sarah Polley, actriţă şi regizoare, care discută despre noul ei film, documentarul Stories We Tell.

La categoria Articles, adică eseuri substanţiale, abia aştept să citesc comentariul despre filmele lui Derek Jarman, dar şi opiniile de la un simpozion de critică despre "The Art and Craft of Film Biography".

Din cele şase filme cuprinse în secţiunea Film Reviews am ratat trei (dar promit să le recuperez): Ginger & Rosa (r. Sally Potter), Augustine (r. Alice Winocour), Spring Breakers (r. Harmony Korine) - film care se lăfăia acum 2-3 luni pe coperta revistei Sight & Sound şi care pare să fi devenit un must. Cele trei filme văzute, spectaculoase de altfel, sunt Reality (r. Matteo Garrone), documentarul The Gatekeepers (r. Dror Moreh) şi Shadow Dancer (r. Tom Bradby), ultimul fiind un thriller mişto, dar un exemplu perfect de manipulare unfair.

Printre alte lucruri care mi-au atras atenţia sunt recenzii la dvd-uri precum Rosemary's Baby, Ivan's Childhood sau On the Waterfront. Dar şi la cărţi despre evoluţia westernului american sau cineastul Jean-Luc Godard.

Pe site-ul revistei pot fi găsite, la liber, o cronică la Hors Satan, regizat de teribilul francez Bruno Dumont, precum şi opiniile unor reprezentanţi ai noii generaţii de critici despre... critica de film astăzi.

Revista e disponibilă prin librăriile Cărtureşti (cel puţin prin Bucureşti) şi costă 30 de lei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu