sâmbătă, 9 noiembrie 2013

Abisul Heli

Romania este a doua tara dupa Mexic unde Heli (de Amat Escalante) a intrat in cinematografe (de ieri). Razboiul tacit din cuplu se poarta pe fundalul razboiului civil (cartelurile de droguri) omiprezent in societatea mexicana. Un film onest si intens (ca o rana deschisa) care trebuie prins la cinema, in orasele unde va ajunge.





In cadrul Festivalului Filmului Francez, am putut vedea lungmetrajul de debut al lui Antoine Barraud, Les Gouffres (Abisul). Un film atipic fata de trendul frantuzesc al selectiei. Imersiv, straniu, iti da o stare, te trage catre marginea prapastiei, te infecteaza cu angoasa eroinei. Abisurile interioare se suprapun peste cele geografice. Profesorului Nicolae Taranu i-a evocat creatiile lui Lars Von Trier si Tarkovski. Mie mi s-a parut ca in Abisul si-au dat intalnire Polanski cu Lynch. Regizorul recunostea in fata publicului timisorean ca mai degraba s-a gandit la "Monica Vitti meets Jules Verne". In Franta, filmul lui Barraud va intra doar in 5 sali (si ei au problemele lor), abia la anul.


Asadar, in mai putin de o saptamana, la Timisoara au fost vazute doua filme ale unor regizori interesanti (ambii tineri, deschisi si naturali) inainte ca acele filme sa intre in cinematografe in restul lumii. In acelasi timp, Heli nu ajunge in multiplex la Timisoara (desi e distribuit in reteaua Cinema City). Nu stiu daca inseamna ceva, dar am vrut sa va semnalez acest paradox. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.