duminică, 26 februarie 2017

Plesh Goes to Holywood...and back (XV)


AM VENIT SA COLIND...

... pe meleagurile autohtone cu doi americani care nu au mai fost niciodata in Romania. Prea multe lucruri nu pot spune despre ce s-a intamplat, asa ca voi face un sumar.

Decizia de a veni a fost inspirata.

Ne-am cunoscut cu investitorul roman care a si depus efort in a ajuta sa facem location scout-ul. Ne-am plimbat prin jumatate de Romania timp de o saptamana, vazand locuri peste locuri. Ne-am gasit absolut toate locatiile de care avem nevoie la filmare (am putea filma si maine).

Ne-am apropiat de investitorul roman si cred ca am reusit, cat de cat, sa ii castigam si putina incredere. Drept dovada s-a angajat sa ramana in continuare in proiect. 

Si pentru scenarist a fost benefica experienta. A inteles mai bine atmosfera care trebuie sa o redea in film si acum poate sa scrie scenariul avand locurile in minte.



Dupa ce au plecat operatoarea si scenaristul s-a intamplat sa vina si cei doi producatori americani. Erau la Cannes asa ca nu le-a fost greu sa sara pe un avion. Si cu ei intalnirea fata in fata a fost benefica si i-au explicat investitorului roman strategia lor pentru film.

Care suna cam asa: se incearca obtinerea unui actor sau actrite care sa poata sa pre-vanda filmul. Adica inainte ca filmul sa fie gata, prin simplul fapt ca actorul se angajeaza sa faca filmul, companiile de distributie il vor cumpara deja. Asta e o garantie ca banii bagati de investitori vor fi recuperati inainte ca filmul sa ajunga in cinematografe. Deci, in cel mai rau caz, daca filmul este prost nu intra nimeni in faliment. Daca filmul este bun...pai na, evident ce se intampla in acest caz :)

Practic, si pe fata, aceasta abordare este sublinierea faptului ca regizorul filmului (adica eu) este o non-entitate. Fiind primul meu lungmetraj nu am un nume care sa inspire incredere. Daca va investi cineva in film, nu are nicio asigurare ca nu o voi da in bara. Ceea ce in general ii face pe investitori sa zica pas.

Singura metoda de a ocoli acest obstacol este de a gasi acel actor sau acea actrita care sa aiba un nume suficient de interesant pentru distribuitori. Problema este ca pentru a aduce un asemenea actor trebuie sa avem banii sa-l platim. Iar investitorii iti dau bani doar daca ai un actor deja angajat. Un catch 22 de toate zilele. In plus, cum investitorul roman a zis ca nu se baga in ATL...avem o problema.

Cristian Plesh

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu