sâmbătă, 6 iulie 2013

Lecturi obligatorii de vacanţă


Pentru vara asta s-au adunat o mulţime de titluri suplimentare şi activităţi extracuriculare pe care e obligatoriu să le parcurg, pentru a fi la zi cu programa. Mai jos e lista mea:

Playtime (de Jacques Tati, 1967)
Spring Breakers (Harmony Korine, 2013)
Winter Light (Ingmar Bergman, 1963)
Trance (Danny Boyle, 2013)
Heart of Glass (Werner Herzog, 1976)
Elefante Blanco (Pablo Trapero, 2012)
The Turin Horse (Bela Tarr, 2011)
Opening Night (John Cassavetes, 1977)
Rosemary's Baby  (Roman Polanski, 1968)
The Tenant (Roman Polanski, 1976)
Neighbouring Sounds (Kleber Filho, 2012)
Post Tenebras Lux (Carlos Reygadas, 2012)
The Place Beyond The Pines ( Derek Cianfrance, 2012)
On the Road (Walter Salles, 2012)
Paradise: Faith  (Ulrich Seidl, 2012)
WR: Mysteries of the Organism (Dusan Makavejev, 1971)
Compliance (Craig Zobel, 2012)
The Graduate (Mike Nichols, 1967)
Inside Llewyn Davis (Fraţii Coen, 2013)
Broken (Rufus Norris, 2012)
Tabu (Miguel Gomes, 2012)
L'amico di famiglia (Paolo Sorrentino, 2006)
Copacul Dorinţelor (Tengiz Abuladze, 1976)
Big boys gone bananas! (Fredrik Gerten, 2011)
The odd life of Timothy Green (Peter Hedges, 2012)
The Queen of Versailles (Lauren Greenfield, 2012)
Rashomon (Akira Kurosawa, 1950)
The Grey (Joe Carnahan, 2011)
The Trial (Orson Welles, 1962)
Maniac (Franck Khalfoun, 2012)
Point Blank (John Boorman, 1967)
Private Peaceful (Pat O'Connor, 2012)
The Paperboy (Lee Daniels, 2012)
John Dies at the End (Don Coscarelli, 2012)

Din zona crepusculară a producţiilor tv, aştept ultima doză de Breaking Bad. Ca substitut mi s-a recomandat The Wire şi The Killing. Pentru uciderea plictiselii o să iau o dată pe zi, după masă, Hustle şi o altă serie britanică, şi mai veche, Ripping Yarns cu/de Michael Palin şi Terry Jones (Monty Python).

Lista de mai sus suportă adăugiri şi sugestii. 

11 comentarii:

  1. O surpriza, sper. Daca e vazut, "se da mai departe" :http://www.imdb.com/title/tt1190536/

    RăspundețiȘtergere
  2. Domnu' Lucian, non multa, sed multum! Vezi ce-nseamnă să fii tânăr şi să (îţi închpui că) poţi să amesteci Abuladze cu MISTERELE ORGANISMULUI şi zonele crepusculare, RASHOMON cu ROSEMARY BABY, austeritatea lui Bergman cu LOCATARUL lui Polanski ş.a.m.d.? Să tot trăiască tinereţea! ... :)

    RăspundețiȘtergere
  3. @pseudokinematikos

    timp sa fie ca, vorba ceea, oceanul cinemaului e mare

    sigur, trebuie sa selectezi si probabil ca unele din lista nu vor merita timpul acordat, dar nu voi sti decat privindu-le

    deocamdata, vreau sa raman deschis

    RăspundețiȘtergere
  4. @pseudokinematikos

    ...pentru ca atunci cand ramai inchis
    te feresti intr-adevar de unele zone intunecate si vide
    dar in acelasi timp pierzi

    pierzi de exemplu lumea unor regizori ca Ceylan, Sorrentino,Refn, Gomes, Escalante, Reygadas, Payne, ca sa pomenesc doar cativa din astia tineri care conteaza

    Copacul Dorintelor are multe ramuri, nu doar cele pe care le vedem dintr-un anume unghi

    Si, pana la urma, ce e in neregula cu Makavejev?
    A fost unul dintre cei mai importanti regizori din partea asta de lume. Si care a avut curajul sa faca film asa cum a crezut el (el si inca vreo cativa colegi sarbi), in vreme ce noi am avut doar un Saucan.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nimic nu e în "neregulă" cu Makaveiev (care era un dionisiac, faţă de Săucan care ştia să fie şi apolinic). Am văzut şi eu cândva şi MISTERELE, si MONTENEGRO, şi OMUL NU E PASĂRE. În privinţa deschiderii/închiderii, fiecare îşi cunoaşte (sau ar trebui) bioritmul cinefil. Am crezut şi eu că nu se poate trăi fără marele ecran, fără cinema - ca să fiu mai exact. Se poate. "Ce drum e acela care nu duce la nicio biserică?" întreba acea bătrână la finalul CĂINŢEI lui Abuladze. Ce ecran e acela care nu duce la catapeteasmă? Din fericire, m-am întâlnit cu câteva ecrane şi călăuze care mi-au netezit "tranziţia" spre lumea de acum, fără cinema. :) Comentariul nu se voia o dojană (chiar dacă tu vei fi bănuit ironii în el), ci un gând bun dăruit tinereţii care (cine)devorează înainte de a decanta, de a selecta... :)

    RăspundețiȘtergere
  6. pseudokinematikos:
    domnule critic, unice Marian Radulescu. mie imi suna toate bulele care iti ies din gura exact ca dialogurile personajelor lui Adolfo Bioy Casares in "Inventia lui Morel". adica gol, obsesiv, fara sentiment, in loop, a moara stricata de fantoma. ca o mantra care iti face tie bine, te reasigura ca esti de partea buna si judeci limitat dar drept. cand ti-ai luat ultima oara pulsul ? de ce vorbesti in (aceleasi) citate ? iti lipseste vocea personala ? daca astepti "mantuire" de la cinematografie, probabil ca esti tulburat. daca astepti "mantuire" de peste tot, probabil esti si mai tulburat, si cred ca faci demonstratii de obtuz cand ne "arati tu adevarata cale" si te opui solemn altor zone din arta pe care tu nu le intelegi si nici nu faci efortul. plus ca ne vorbesti condescendent, chiar daca nu cu malitiozitate. dar e firesc - tu ai gasit "calea" - e doar una bla bla bla (ce te poti astepta de la un crestin !?) - noi nu. inca o mai cautam. si probabil o sa o cautam pana cand ne facem praf de stele. ziceam la un momentdat: "fericiti cei bogati cu duhul ! (si mai ales cei care lucreaza la asta)" poate ca mai ai si tu de lucrat la asta. hai sa nu fim lenesi spiritual si autosatisfacuti ! si sa nu uitam, cei care ne bucuram de minunile laice ale artei cinematografice, ca universul cinematografic e vast si misterios, si mai ales - (el) nu e aici pentru noi si pentru mantuirea noastra personala. noi suntem aici pentru el si misterul lui viu. repet, viu !

    RăspundețiȘtergere
  7. asta am recitat eu la serbare in clasa a V-a.
    ( daca ma ajuta memoria bine )

    __>Am crezut - de Eduard Pavlov Krascinski<__

    Am crezut şi eu că nu se poate trăi fără detergent,
    Pana cand nu l-am intalnit pe Vasili.
    Am crezut şi eu că nu se poate trăi fără harbuz,
    Pana cand nu am intalnit-o pe Ekaterina.
    Am crezut şi eu că nu se poate trăi fără tovarasul Stalin,
    Pana cand nu l-am intalnit pe tovarasul Isus.
    Viata asta e ca o formula matematica simpla,
    Daca ai doar 2 variabile, nu-i asa ?

    *dictionar:
    _harbuz - lubenita
    *nota explicativa
    _am ales sa recit poezia asta pentru ca in clasa a V-a, matematica cu mai mult de doua variabile mi se parea lucrul dracului. sa nu va ganditi la alte motive.

    RăspundețiȘtergere
  8. @pseudokinematikos & waka_x

    nu vreau sa fiu iar impaciuitor, asa ca va spun pe sleau ce cred:

    comentariile lui Marian sunt uneori condescendente, iar Felix a reactionat disproportionat

    hai sa nu transformam forumul asta in Piata Tahrir
    si sa ne uitam fiecare la ce filme dorim

    Sunt convins ca nici tu, Mariane, n-ai fi agreat daca venea cineva in 1962 si spunea: "ce va mai duceti la cinema? ce mai cautati acolo? nu va ajung Chaplin, Lang, Renoir, Tati, Fellini, Kurosawa, Bergman, Visconti, Ozu?"

    Ai fi pierdut astfel o "Evanghelia dupa Matei", un "Recviem pentru un vis", pe Tarkovski, Abuladze, Wajda, Menzel, Kieslowski si cati altii. Poate ca si in filmele astea, asa amestecat cum le vad, sade un nou Tarkovski, pe care il iubesti atat.


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lucian, "The Turin Horse" s-ar putea sa "vina" in intampinarea lui "un nou Tarkovski". Enjoy!

      Ștergere
  9. Am vazut The Turin Horse...mi s-a parut genial,chiar daca nu am deslusit multe lucruri din el.
    Spring Breakers e bun,dar speram sa fie foarte bun pentru ca Harmony Korine e unul dintre regizorii mei preferati.Cred ca Spring Breakers e,intr-un top personal,dupa Gummo si Julien Donkey-Boy(pe acesta ti-l recodand cu caldura,daca nu l-ai vazut).

    Cam atat am vazut din lista de mai sus :).

    Ce mi-a placut mie foarte mult in ultima perioada sunt filmele "Rebelle" si "Electrick children"..is povesti foarte interesante!

    RăspundețiȘtergere
  10. @Anonim & Adi Crainic

    Calul din Torino e in capul listei. Il voi vedea curand

    Am notat recomandarile, merci

    RăspundețiȘtergere