Der Krieger und die Kaiserin (2000)
Bridesmaids (2011)
Attack the Block (2011)
Atrocious (2010)
Sympathy for Delicious (2010)
In editia Simultan de anul acesta am dori sa aducem in discutie imaginarul care se opune efectului halucinogen al fanteziei ca evadare sterila dintr-o realitate tot mai oprimanta. Am dori sa reflectam asupra imaginarului ca fiind un mijloc esential in educatie, ca fiind motor al unei creativitati cu rezultate concrete, un plan de schimbare, un instrument de inventare a unor lumi posibile.
L.M.: Deci in continuare astea au ramas?
S.H.: Au fost obsesia mea. Sunt mult prea mari. Mai tarziu au fost si altele bune, dar nu mai bune. De exemplu Philadelphia.
L.M.: Replici favorite?
S.H.: "You show me no respect" (rade). Si mai am o replica favorita dintr-un film care la mine e number one, facut de Kusturica: Underground, varianta de 5 ore jumate. Aia e misto. Am vazut-o pe Arte. O dadeau dimineata, la ora 5. Ma sculam la 5 sa vad filmul. Si am vazut o saptamana Underground de sapte ori. E acolo o replica cutremuratoare: "Un razboi nu e razboi pana un frate nu-si omoara fratele". Aia replica!
L.M.: Exista filme care te-au inspirat? Sau care chiar sa-ti schimbe viata?
S.H.: Zbor deasupra unui cuib de cuci (Milos Forman, 1975). E mult mai actual acum dupa ce m-am lovit la cap. Nu ca as fi nebun, dar e mai actual (rade).
L.M.: Apropo de perioada asta, inainte de accident scriai pe blog ca te-a impresionat Revolutionary Road. Dupa accident, ai mai vazut ceva care sa te impresioneze la fel de puternic?
S.H.: A fost faza tare. Primul film dupa accident a fost unul cu Liam Neeson (Unknown), care era un fel de asasin platit. Si cand am intrat in sala, am nimerit fix cand cade ala din masina, se loveste la cap si se trezeste conectat la aparate in spital, cu amnezie. Zic: "Ia uite la ce film ma duc eu". Am vrut sa ies (rade)...
L.M.: Home-cinema sau cinema?
S.H.: Cinema clar. De departe. Are un alt feeling. E alt sunet, alt miros. Pana si mirosul ala de floricele e ceva...
L.M.: Care-i ultima chestie pe care ai vazut-o la cinema?
S.H.: Am scris si pe blog, prostii aia cu As vrea sa fiu in locul tau.
L.M.: Tu poti sa vezi filmul linistit sau esti bruiat de fani?
S.H.: Mai, nu. La cinema nu ma vad, ca e intuneric.
L.M.: Iti place sa rontai ceva la filme?
S.H.: Da, dar nu e un must. Adica nu trebuie neaparat sa...Ti-am zis, face parte dintr-un stil de viata. Mirosul ala de floricele.
L.M.: 3D sau stilul clasic?
S.H.: Clasic. 3D-ul te omoara. Am vazut Avatar si nu m-a impresionat. Adica e misto cum l-au filmat in 3D, dar ma durea un cap, ooh!
L.M.: Cum cauti filmele? Dupa regizori, dupa gen, dupa actori? Sau suni un prieten - am inteles ca si Pustiu e cinefil?
S.H.: Dupa actori, in general. Si dupa regizori. Dar vad si multe filme proaste. Sunt un fel de (isi schimba din nou vocea, acum pe modul feminin-pitigaiat) Irina Margarina Dristor, ca si ea vede atat de multe filme proaste! (revine la vocea normala) Irina Margareta Nistor e una din persoanele care mi-a zis ca seman cu Harrelson. Ea, Gianina Corondan si un prieten de-al meu din Viena. Da, e falcos, ok! (striga cuvintele ca la Cronica, atunci cand se preface revoltat) DAR E BLOND SI ARE OCHII ALBASTRI!!!
L.M.: Comicul tau favorit?
S.H.: Robin Williams.
L.M.: Am citit ca l-ai si intalnit si ai stat un pic de vorba cu el.
S.H.: Da. L-am intalnit conjunctural, nu era ceva programat. A fost ceva foarte misto pentru mine.
L.M.: Serialele sunt la moda - si nu ma gandesc aici la Narcisa Salbatica. Uite, chiar la noapte se dau premiile Emmy. Tu mai ai timp pentru seriale?
S.H.: Mai am. Mi-a placut foarte mult Seinfeld. Si mie si lui Misu. Dealtfel Cronica e un fel de Seinfeld. Alte emisiuni sunt un fel de Married with children, un fel de Al Bundy. Adica e loc de umor pentru oricine. Mi-a placut Friends. Si ala, primul, ala din Coreea...MASH a fost un superfilm. Cred ca americanii au angajati si psihologi pentru ca sunt foarte multe chestii pe care le gasesti in realitate.
L.M.: Cel mai in voga serial acum e Game of Thrones, apropo de ultima voastra campanie, cu cavalerii.
S.H.: Ala cu Tudorii?
L.M.: Nu, e o fantezie medievala. Nu e istorie reala. Dar e foarte fain ca realizare, ca tot...
S.H.: Bine, ma uit. Ii dau o sansa.
Fun fact: La recentele filmari pentru cele 11 promouri video au participat 200 de oameni, de la 5 dimineata si pana tarziu in noapte. S-a filmat in studiourile Castel Film, cu un buget minuscul - daca raportam la cat de cinematografic arata produsele finale (se pot viziona pe pagina de Facebook a Cronicii).
L.M.: E acum vreun film pe care il astepti?
S.H.: Sunt curios cum a iesit Ghost Rider, facut la Castel Film. Astept sa vad si ii zic dup-aia lui Ursu daca e bun sau rau. Ursu e prietenul meu din liceu si e acuma sef la Castel. De exemplu la Anaconda l-am sunat si i-am zis...(rade) Nu vrei sa stii ce i-am zis! In schimb, Cold Mountain a fost altceva. A luat si Oscaruri multe.
L.M.: Cel mai bun film romanesc dintotdeauna?
S.H.: Cred ca Nae cu Filantropica. De departe. Mai e unul foarte bun, se cheama Reconstituirea. E cu Mihaita si Gaitan, de Pintilie. Dar iti trebuie un anume mood. E strange, e...foarte bun.
L.M.: Dar pe astia mai noi nu i-ai vazut? Puiu, Porumboiu?
S.H.: Ba da. Porumboiu e foarte ancorat in realitate. Foarte bun ca scenariu. Dar ca realizare mai trebuie ceva. Trebuie o combinatie intre Muntean si Porumboiu. Ar iesi un film smecher. Muntean e foarte bun la realizare si Porumboiu la scenariu.
L.M.: Cristi Puiu sau Porumboiu?
S.H.: Porumboiu.
L.M.: Tarantino sau Kusturica?
S.H.: Kusturica. Da’ si Tarantino e smecheeer...
L.M.: Scorsese sau Lars Von Trier?
S.H.: Scorsese.
L.M.: Cinema american sau european?
S.H.: American clar. Americanii pot sa faca filme ca europenii. Europenii nu pot face ca americanii never-ever. Americanii, cand vor, fac si filme profunde, dar sunt foarte bine realizate. Europenii n-au cum…
L.M.: Sa stii ca e un regizor danez acu, Nicholas Winding Refn il cheama, care s-ar putea sa te contrazica. A facut un film, Drive, foarte american...
S.H.: Si rusii fac. Nu e acelasi lucru. Ca si copia si originalul. E un film european de tv cu Max Von Sydow (The Night Visitor, 1971) in care el joaca rolul unui tip normal care e inchis in puscarie pe nedrept. Si el evadeaza din puscarie si ii omoara pe toti care n-au depus marturie. Si intr-un final -finalul e bestial- cand il cauta politia in celula, el…era acolo. Problema e ca din halat, din gluga, iese un papagal al celui pe care l-a ucis. Beton. Deci imi plac multe filme europene dar nu se compara cu americanii.
L.M.: De ce crezi ca filmul romanesc, asa premiat pe dincolo, trece aproape nevazut in tara?
S.H.: Pentru ca afara filmul romanesc e exotic. Pentru noi un scenariu bun e un scenariu bun. Pentru ei e extraordinar. De exemplu, Underground a luat Palme d’ Or. N-a luat Palme d’Or ca l-au inteles. A luat pentru ca era exotic si pentru ca era razboiul din Iugoslavia. Dar filmul e mult, mult, muult mai profund. E un film despre o prietenie. Un prieten i-a luat celuilalt tot: nevasta, libertate, viata, tot! Ba, TOT! Si la final, cand il vede mort, plange ca un copil. Pentru ca in Balcani nu e importanta familia, in schimb prietenii sunt mai ca fratii. Deci de-aia sunt premiate filmele romanesti: pentru ca sunt exotice.
L.M.: Iti vine in minte vreun titlu de film care se potriveste Romaniei actuale? Zbor deasupra unui cuib de cuci?
S.H.: Si ala, dar ar mai fi unul. Stai sa ma gandesc...Un dezastru frumos. Aia e.
L.M.: Sunt personaje mioritice despre care ai vrea sa vezi un film?
S.H.: As vrea. Despre Jiji. E personaj de film claaar.
L.M.: Personajul lui Dezbracatu seamana un pic asa cu reporterul ticnit Borat.
S.H.: Da, dar e mai tare! (rade)
L.M.: Ai vedea un film cu Dezbracatu in genul facut de Sascha Baron Cohen?
S.H.: E cam departe. Sascha e foarte bun. Dar Dezbracatu e mult mai mult decat Borat.
L.M.: Ce personaje iti place cel mai mult sa joci?
S.H.: Dan Diaconescu, Base, Jiji...Om vedea, stai sa-mi revina vocea.
L.M.: La ce te uitai la televizor inainte sa existe Cronica Carcotasilor?
S.H.: La MASH. Si la ProTv cam tot.
L.M.: La ce te uiti acum la televizor cand nu vanezi balbe?
S.H.: La HBO, National Geographic si intr-un timp ma uitam si la Discovery pana sa bage masini, choppere si alte alea.
L.M.: Dar baietii tai (Rares de 4 ani si Mircea de 2 ani) ce ai vrea sa vada?
S.H.: Minimax deocamdata.
L.M.: Cu ce filme ai vrea sa creasca?
S.H.: Vrajitorul din Oz, Chaplin, Buster Keaton, de-astea. Clasice.
L.M.: E la moda ca vedetele de televiziune sa apara in filme, vezi Oreste. Tu ai primit vreo oferta?
S.H.: Da. Dar daca ar fi sa joc, ar fi cu toti din Cronica. Adica Misu, io, Dezbracatu...Am avut o propunere. Nu s-a realizat, dar e ok. Ne-a zgandarit. Si promourile de acum, mai rau.
L.M.: Daca Misu e George Clooney, tu cine esti?
S.H.: Mie imi place foarte mult Di Caprio. Nu pentru ca e frumos, ci pentru ca e bun actor. Putina lume stie: a jucat intr-un film care se cheama Jurnalul unui jucator de baschet (The Basketball Diaries, 1995). E bestial filmul! E despre un tip dependent de heroina. Il baga intr-o camera cu un negru si face o criza. Sa vezi cum joaca. A mai jucat intr-un film (What's Eating Gilbert Grape, 1993) unde era fratele mic si handicapat al lui Johnny Depp, mancati-as ochii! Pe urma in altul (This Boy's Life, 1993) unde l-a jucat pe baiatul vitreg al lui De Niro. Ce rol! Daca ma intrebi de actori favoriti, mai e Brad Pitt. In Seven, scena aia unde il impusca pe ala in cap, joaca de rupe.
L.M.: Di Caprio s-a ridicat mult ca joc dupa ce a inceput sa lucreze cu Scorsese. Shutter Island, Revolutionary Road...
S.H.: Auzi, la Revolutionary Road am ramas in sala, eu cu nevasta-mea. Am intrebat-o: "Auzi, divortezi tu sau eu?". (rade sanatos, dar numai dupa un moment de pauza care semnaleaza ca filmul chiar i-a dat de gandit cu privire la soarta cuplului modern). E aici o chestie. Femeile se ascund in spatele familiei, dar nu isi asuma ca au gresit, ca s-au ratat intr-un fel. Nu e neaparat cineva de vina, dar trebuie sa iti asumi, sa te ierti, nu sa zici ca n-a fost nimic. Bine, asta a fost o concluzie sumbra. E un film pentru cei care vor sa se insoare. La noi e cam tarziu. Ala, Mananca, Roaga-te, Iubeste (Eat Pray Love, 2010) e un rahat. Fata aia a facut foarte multi bani exploatand neputinta femeii.
L.M.: La Cronica esti actor, scenarist, regizor. Am putea vedea vreodata Cronica Carcotasilor - Filmul?
S.H.: Da, dar sa stii ca nu sunt singur. E o echipa in spate. Mare. Sincer, eu as vrea. Trebuie scenariu, trebuie regie, cred ca avem si unde sa filmam (chicoteste)...
S.H.: E simplu: pentru ca ne place. Cand nu-ti mai place te lasi, o lasi, pa!
*
Pentru cei care au fost plecati pe Marte sau sufera de amnezie temporara: Cronica Carcotasilor a revenit la PrimaTv, in formula completa. Ca de obicei, miercurea, pe la 8.