marți, 20 iulie 2010

Misterul lui Polanski

The Ghost Writer

de Lucian Mircu

Gurile rele spun ca Roman Polanski nu a reusit sa-si egaleze stralucitul debut, Cuţitul din apă (1962), regizat la 29 de ani. Nu a facut-o cu horror-ul psihologic Repulsia. Nici cu simpatica parodie Balul Vampirilor sau cu diabolicul Copilul lui Rosemary (care l-a propulsat la Hollywood). Si va asigur ca n-a reusit sa-si depaseasca opera prima nici cu Marioneta (The Ghost Writer). La acest ultim film, Polanski a facut post-productia in arest la domiciliu. Probabil stiti ca fusese invitat anul trecut in Elvetia pentru a i se decerna un premiu. I s-au decernat in schimb o pereche de cătuşe, pentru abuzul unei minore in 1977. Trecutul bintuie prezentul si in The Ghost Writer. Cine gusta misterele cu arome politice, va fi tinut cu sufletul la gura. Desi suspansul e abil construit, povestea scirtiie. Ewan McGregor este ghostwriter (scrie biografii in numele altei persoane). Noul sau “client” e un fost premier britanic (aluziile la Tony Blair sunt evidente). Dar transformarea subita a mercenarului de cuvinte intr-un reporter de investigatii este de necrezut. Nu-i cunoastem motivatiile, asa cum nu cunoastem identitatea “fantomei”. McGregor joaca intr-o singura nota, in contrast cu galeria de personaje secundare superb nuantate: sotia politicianului (Olivia Williams), asistenta (Kim Cattrall) si chiar ex-premierul, jucat cu neasteptata inspiratie de Pierce Brosnan. La sfarsitul filmului (si mie chiar mi-a placut finalul, criticat de multi) e clar macar un lucu: septuagenarul Polanski nu si-a iesit din mana. Va mai reusi o capodopera? Suspansul continua. 

Un comentariu:

  1. Ewan Mcgregor este pana la urma Ewan McGregor.Si are muuuult stil.In combinatie cu Polanski a iesit ceva foarte bun.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.